Działalność

Spotkania organizowane w ramach działalności KNI Kernel na których w przyjaznej atmosferze mamy okazję rozwijać swoje umiejętności związane między innymi z programowaniem i obróbką grafiki.

Semestr letni 2015/2016:
Warsztaty i wykłady:

  • Arduino – różne terminy, informacje o kolejnych edycjach pojawią się na stronie koła i w kalendarzu
  • Ada – co dwa tygodnie w piątki o 20:00 (D-10 sala 101)

Projekty:

  • system pomiaru poziomu CO2 w salach komputerowych z wykorzystaniem mikrokontrolerów ATmega8
  • kurs obsługi systemu Unitime dla studentów WFiIS
  • minigry na Oculusa – kontynuacja rozpoczętego semestr wcześniej projektu mającego na celu stworzenie serii prostych gier na Oculusa z wykorzystaniem silnika graficznego Unity

Semestr zimowy 2015/2016:

Warsztaty:

  • Python3 – co tydzień w czwartki 19:00 D-10 sala 101
    Prowadzący: Dominik Czarnota, Aleksander Kawala
    Skrypt z zajęć dostępny jest na stronie.
  • Mikrokontrolery Atmega8/32 – co tydzień w czwartki 20:30 D-10 sala 123
    Więcej informacji na stronie warsztatów.
    Kontakt: krzysztof.stachanczyk1995@gmail.com 
  • Kurs Unity – seria weekendowych ośmiogodzinnych warsztatów obejmująca naukę Unity 5, systemu kontroli wersji GIT, podstawy „papierowego” designu gry oraz analizę designerską znanych i lubianych gier.
    Prowadzącym warsztaty jest Wiktor Frączek – programista pracujący w technologii Unity.
  • Warsztaty CUDA – co tydzień we wtorki 19:00 D-10 sala 101
    Prowadzący: Paweł Sołtysiak 

Projekty:

  • Symulator walki człowieka z wirtualnym szermierzem
    Stworzenie poprawnego biomechanicznie modelu szermierza i umożliwienie walki z nim za pomocą prawdziwej szabli. Ruchy człowieka przechwytywane są za pomocą Kinecta; docelowo wykorzystany zostanie Oculus Rift, zapewniając pełne wrażenie wirtualnej rzeczywistości.
    Projekt jest realizowany przy współpracy z kołem naukowym GLIDER (WEAIiIB) oraz osiągnął drugie miejsce na Studenckiej Sesji Kół Naukowych 2015.
    Projekt jest realizowany przez Aleksandra Kawalę oraz Jacka Pietrasa.
  • Gra na Oculus Rift
    Stworzenie mini-gier komputerowych na Oculusa bazujących na serii Hugo.
    Grafikę – modele, tekstury oraz część animacji realizujemy w open source’owym programie Blender, a silnikiem gry jest Unity 5.
    Koordynatorem projektu jest Damian Łączak.
  • Line follower 
    Projekt będący praktycznym zastosowaniem wiedzy zdobytej na warsztatach z uC. Celem jest zbudowanie pojazdu typu line follower z wykorzystaniem mikrokontrolerów ATmega8, czujników odbiciowych i wielu innych elementów.
    Koordynatorem projektu jest Krzysztof Stachańczyk.

Jednorazowe spotkania:

  • Ada – 11-10-2015r. Prezentacja języka programowania Ada, jego cech, możliwości i zastosowań. Porównanie z popularnymi językami.
    Prowadzący: Michał Kotwica