Spotkania organizowane w ramach działalności KNI Kernel na których w przyjaznej atmosferze mamy okazję rozwijać swoje umiejętności związane między innymi z programowaniem i obróbką grafiki.
Semestr letni 2015/2016:
Warsztaty i wykłady:
- Arduino – różne terminy, informacje o kolejnych edycjach pojawią się na stronie koła i w kalendarzu
- Ada – co dwa tygodnie w piątki o 20:00 (D-10 sala 101)
Projekty:
- system pomiaru poziomu CO2 w salach komputerowych z wykorzystaniem mikrokontrolerów ATmega8
- kurs obsługi systemu Unitime dla studentów WFiIS
- minigry na Oculusa – kontynuacja rozpoczętego semestr wcześniej projektu mającego na celu stworzenie serii prostych gier na Oculusa z wykorzystaniem silnika graficznego Unity
Semestr zimowy 2015/2016:
Warsztaty:
- Python3 – co tydzień w czwartki 19:00 D-10 sala 101
Prowadzący: Dominik Czarnota, Aleksander Kawala
Skrypt z zajęć dostępny jest na stronie. - Mikrokontrolery Atmega8/32 – co tydzień w czwartki 20:30 D-10 sala 123
Więcej informacji na stronie warsztatów.
Kontakt: krzysztof.stachanczyk1995@gmail.com - Kurs Unity – seria weekendowych ośmiogodzinnych warsztatów obejmująca naukę Unity 5, systemu kontroli wersji GIT, podstawy „papierowego” designu gry oraz analizę designerską znanych i lubianych gier.
Prowadzącym warsztaty jest Wiktor Frączek – programista pracujący w technologii Unity. - Warsztaty CUDA – co tydzień we wtorki 19:00 D-10 sala 101
Prowadzący: Paweł Sołtysiak
Projekty:
- Symulator walki człowieka z wirtualnym szermierzem
Stworzenie poprawnego biomechanicznie modelu szermierza i umożliwienie walki z nim za pomocą prawdziwej szabli. Ruchy człowieka przechwytywane są za pomocą Kinecta; docelowo wykorzystany zostanie Oculus Rift, zapewniając pełne wrażenie wirtualnej rzeczywistości.
Projekt jest realizowany przy współpracy z kołem naukowym GLIDER (WEAIiIB) oraz osiągnął drugie miejsce na Studenckiej Sesji Kół Naukowych 2015.
Projekt jest realizowany przez Aleksandra Kawalę oraz Jacka Pietrasa. - Gra na Oculus Rift
Stworzenie mini-gier komputerowych na Oculusa bazujących na serii Hugo.
Grafikę – modele, tekstury oraz część animacji realizujemy w open source’owym programie Blender, a silnikiem gry jest Unity 5.
Koordynatorem projektu jest Damian Łączak. - Line follower
Projekt będący praktycznym zastosowaniem wiedzy zdobytej na warsztatach z uC. Celem jest zbudowanie pojazdu typu line follower z wykorzystaniem mikrokontrolerów ATmega8, czujników odbiciowych i wielu innych elementów.
Koordynatorem projektu jest Krzysztof Stachańczyk.
Jednorazowe spotkania:
- Ada – 11-10-2015r. Prezentacja języka programowania Ada, jego cech, możliwości i zastosowań. Porównanie z popularnymi językami.
Prowadzący: Michał Kotwica